ادمای سواستفاده گر

اون سالا که مغازه داشتم تیکه تیکه وسیله هامو خریده بودم

واسه هر کدومش هزارتا سوزن زده بودم

مثلا هر پایه چرخی که میخریدم کلی واسش ذوق میکردم

واسه قیچی سرنخا واسه خرید  هر کدوم از ابزارا 

کلی خوشحال میشدم،

در امد زیادی هم نداشتم اون زمان واسه همین میگم هر ابزار رو

با هزار تا سوزن زدن خریدم

تو بهزیستی که کار پیدا کردم مامان شدیدا اصرار میکرد 

زودتر مغازه رو جمع کن،چرا؟ چون پول پیش مغازه من رو میخواست

بگیره و بده به بدهیاش!

هی گفت و گفت و گفت تا در عرض ۳ ساعت کل مغازه رو جمع کرد

تمام وسیله هامو دونه دونه تو کارگاه خودش ریخت و اینقدر ازشون

استفاده کرد تا همه از بین رفتن،

مامان همه زندگی منو فدای خودش کرد،این وسیله ها که چیزی نبودن.

از اون مغازه کلا چی برای من موند؟

یه چرخ خیاطی صنعتی که اونم دستش بود تا پیارسال،

توی یکی از دعواهامون

من چرخ و برداشتم و اوردم تو اتاقم،

یه کولر کوچیک که سونیا  یه سال بود

تو مغازه ش استفاده میکرد،یه اتو صنعتی که تا پارسال دست 

مامان بود الانم دست سونیاس!

ویه مانکن که تو مغازه مامانه و استفاده میکنه ازش!

چند روز رفته بودم مغازه مامان دیدم همه مانکناش هستن جز اون 

گفتم پس مانکن من کجاست؟

گفت پایه ش شکسته اون پشته گفتم باشه

امروز از سرکار اومدم خونه دیدم مانکن رومیز ناهارخوریه

گفتم این اینجا چیکار میکنه؟

گفت اوردم بابات درست کنه ،گفتم شادی مانکنشو میخواد

گفتم اولا من نخواستمش دوما این دستت امانته هرموقع بخوام میگیرمش

به خودت اهداش نکردم که یه کلام پرسیدم کجاست بهت برخورده

بعد به حالت مسخره میگه میخوای چیکارش کنی این الان  به درد تو میخوره؟

گفتم اصن به دردم نخوره شما چیکار داری؟ من واسه خرید هر کدوم از اینا 

کلی زحمت کشیدم به کسی نمیبخشمشون!

بعد شروع کردن به مسخره کردن من ....!

اره ببر بندازش پشت بوم خراب شه!

حالم بهم میخوره از این زندگی که فک میکنن اگه از

خرس یه مو بکنن هم غنیمته

از سونیا که اندازه یه دنیا لباس و کیف داره ولی 

فقط کافیه یه دقیقه نباشم میاد سراغ وسایل من

تاحالا ۱۰ تا هنذفری خریدم والان یه دونه هم ندارم!کجاست؟سونیا 

بر میداره و میگه من برنداشتم!

از شایان که اگه چیزی از مغازه ش بردارم و موقع حساب کردن

۳ برابر باهام حساب میکنه !و فکر میکنه من نمیفهمم اون چیزی 

که این داره ۳۰۰ تومن ازم میگیره تو دیجیکالا ۱۰۰ تومنه!

اینجور وقتا میگم عیب نداره این اگه قراره با این یه قرونی که 

داره از من میکنه پولدار بشه بزار بشه!

از مامان که خودشو مالک تمام زندگی من میدونه!

از بابا که هر بار با مظلوم نمایی تو اوج مشکلات خودم 

ازم نصف حقوقمو برای مشکلاتش گرفته،یه بار خرج خلافی میلیونیش

یه بار تعویض پلاکش،یه بار خرج تعمیر ماشینش والانم منتظر ماه اینده س

که من نصف پول بیمه ی ماشینش رو بدم!

اره اقا من حالم از این زندگی که خانوادمم ازم سواستفاده میکننن

بهم میخوره...

(راستی هنوز حقوق ندادن بهمون ،میگن که این ماه قرار نیس کلا حقوق بدن)

 

 

۸ نظر ۴ موافق ۰ مخالف
Can Yaman
۱۵ خرداد ۱۷:۵۳

دیشب خوندمت واقعا دلم گرفت و ناراحت شدم.

کاش زودتر یه مسیری سر راهت قرار بگیره تا ازشون جدا شی و مستقل شی.

پاسخ :

🖤
محمد
۱۹ خرداد ۱۰:۳۸

اکیدا بهت پیشنهاد می کنم اصلا و ابدا با این نوشته هایی که از خودت نوشتی مستقل نشی

چون هرچی داری واسه کرایه خونه باید بدی

الان تو تحمل این رو نداری پدرت ازت دو ریال بگیره بعد چطوری می تونی چند میلیون میلیون هر ماه کرایه خونه بدی؟

هرچی الان هم داری واسه کرایه خونه ات میره

خونه پدرت که هستی فکر کن پولهایی که ازت میگیرن رو داری بهشون بجای اجاره میدی!

حداقل جایی برای خواب داری

چیزی برای خوردن داری

مشکل مردمان ما اینکه فکر می کنن پدر و مادر باید تا ابد خرجیشون رو بدن و اگه سرکار هم رفتن پولشون برای خودشونه

بخواهی مستقل بشی باید حداقل 1 میلیارد داشته باشی وگرنه آسفالت میشی با هزینه های سرسام آور کرایه خونه و زندگی

من یکساله نمی دونم چطوری 200 میلیون خرجم شده و چی شد انقد سرمایه از دستم رفت. ماهی سه میلیون اجاره خونه چیزی ازت نمی مونه، تازه باید کل کل کنی با صاحبخونه های احمق و زبون نفهم و بیشعور، من الان کولرم خرابه صاحبخونه بیشعور من چند بار بهش گفتم ولی عین خیالش هم نیست احمق بیشعور نفهم، اینا هرچی باشه پدر و مادرت هستن، اصلا با این اخلاقی که داری نمی تونی با صاحبخونه کنار بیای، بعد صاحبخونه یه طوری باهات حرف می زنه که انگار خداست و بهت خیلی محبت کرده و برات سنگ تموم گذاشته

پاسخ :

یه جوری با خشم کامنت گذاشتی که ادم میترسه جوابتو بده!
یه پست از این وبلاگ و خوندی اومدی میگی تو تحمل نداری پدرت ازت دو ریال بگیره؟با یه پست به این نتیجه رسیدی؟
راستش  در حوصله من نمیگنجه درمورد چیزایی که بارها  نوشتمشون،دوباره حرف بزنم.

مسعود کوثری
۱۹ خرداد ۱۵:۵۸

چقدر کیف میده این ذره ذره ساختن کسب و کار ..

پاسخ :

اره خیلی کیف میداد 
ولی الان همش از بین رفته...
RaCi naL
۱۹ خرداد ۱۶:۱۸

چرا کامنت من اینجا نیست ؟!

چقدرم حرص خوردم و اون کامنت رو نوشتم ! 
الان دیگه یادم نیست چی بود ...
چی میگه این بالایی ؟! عزت نفس میدونه یعنی چی ؟!

والا من تو روزمره ام برای استقلال و عاقبت بخیری تو دعا میکنم
ایشون میگه نه بمون همونجا ، آدم پول اجاره خونه داشته باشه
مگه مخش عیب کرده باشه بمونه یه جا که دائما ازش سوء استفاده کنن 
 

پاسخ :

😁😁دوست مهربون من
کامنتت برام نیومده ،احتمالا ثبت نشده. 
بعضی از ادما در برای یه جای خواب هر چیزی رو تحمل میکنن
من نمیتونم از اونا باشم
اینکه گفت فکر کن پولی که بهشون میدی پول اجاره خونه و غذاییِ که میخوری
خیلی برام ناراحت کننده س ،من دیگه به مامان کمک نقدی برای قسطاش
نمیکنم ولی هرماه یه قسمت از حقوقم رو گذاشتم برای مایحتاج خونه،
هییییییچ خواسته ای هم ازشون ندارم 


محمد
۲۰ خرداد ۰۲:۱۸

نخیر من فقط یه مطلب تورو نخوندم و چندتایی رو خوندم

اون بالایی هم که برات کامنت داده براش متاسفم

پول اجاره هم داشته باشی باز بخوای با این قیمتها مستقل بشی از صمیم قلبم میگم اسفالت میشی و واسه همین میگم الکی روی حرفهای بقیه مانور نده, الان تو به کمک نیاز داشته باشی این بالایی میاد بهت پول قرض بده؟ تو مشکلات خودت رو زیادی بزرگ کردی و می کنی، سرکار هم بری و خونه اجاره کنی باید نصف بیشتر حقوقت رو بدی کرایه خونه، الان پول داشتی رفتی دندونت درست کردی، چرا؟ چون مشکلی به نام اجاره خونه نداری، از عزت نفس حرف میزنه در حالیکه با کامنت و اظهارنظرش داره تورو منحرف می کنه، فکر کرده با دعا کردن مشکلات تو درست میشه؟ آخه مشکلات کی با دعا کردن درست شده که مشکلات تو باهاش درست بشه! نصف حقوقت برای اجاره بره حتی پول نون و پنیر هم برات نمی مونه، آدم خنده اش می گیره بخدا، نوشته برای عاقبت بخیری تو دعا می کنه! حتی پیامبر هم باشه برای عاقبت بخیری تو دعا کنه بازم با اظهارنظرش داره تورو بدبخت می کنه، این کامنت منو جایی یادداشت کن، با این شرایط زیر یک میلیارد تومن پول داشته باشی و خونخ اجاره کنی با خاک یکسان میشی، حالا ببینم بالایی وقتی داری با خاک یکسان میشی هم میاد بگه وا من برات دعا کردم پس چرا اینطوری شد؟ دختر جون آدمهای اینطوری زو از زندگیت حذف کن، عزت نفس بدون پول هیچ منفعتی برات نداره، هزار سال قبل نیست هیچ چیزی هم نداشته باشی بازم از گرسنگی نمیری، قیمت هارو نمی بینی؟ روغن شده ۱۵۰ هزار تومن و... با عزت نفس میخوای بری روغن و گوشت و مرغ بخری یا با دعای این بالایی؟

واقعا میگم تو تحمل حرفهای پدر و مادرت رو نداری بعد میخوای حرفهای یه صاحبخونه رو تحمل کنی و چیزی بهش نگی! به یه خانم فوق فوقش کار کنه پنج میلیون میدن. سه میلیون الان باید واسه اجاره بدی، می مونه دو میلیون، دو میلیون هم پول اب و برق و گاز رو جدا کن، پول رفت و آمد سرکارت رو جدا کن، و خورد و خوراکت، دقیقا هیچی برات نمی مونه، امیدوارم از روی عقل تصمیم بگیری نه با دعای این و اون خخخ

پاسخ :

تو بیشتر از اینکه برای من کامنت بزاری داری حرصاتو اینجا خالی میکنی،
وقتی میگم از رو یه پست داری حرف میزنی میگی نه من چندتا
از پستات رو خوندم،توکدوم یکی از این پستایی که خوندی گفتم
شرایط مستقل شدن دارم؟
کجا گفتم پول خونه اجاره کردن دارم؟
من الان شرایط مستقل شدن ندارم جایی هم ننوشتم که میتونم
حتی یه جا اجاره کنم،
حرفایی که داری میزنی خیلی برام بی معنیِ
تو داری در مورد موضوعی با من بحث میکنی که من 
حرفی درموردش نزدم
میگی تو مشکلاتت رو زیادی بزرگ کردی،تو توی زندگی منی؟
مشکلاتی که برای تو کوچیکن واسه یکی دیگه خیلی بزرگ و عذاب اورن
پس با دید خودت به زندگی من نگاه نکن
تو داری میگی با عزت نفس میخوای پول روغن و گوشت و مرغ رو بدی؟
نه عزیزم من دارم کار میکنم که با عزت نفس با پول خودم هرچی میخوام رو
بخرم ،عزت نفس یعنی دستتو جلوی دیگران دراز نکنی،عزت نفس 
یعنی واسه پول هر خفتی رو تحمل نکنی ،ولی تو انگار اصلا عزت نفس برات 
معنایی نداره،
من مثل تو فکر نمیکنم دوست عزیز


محمد
۲۰ خرداد ۱۱:۴۳
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

***** ** **** ***** *** ****** *** ** **** **** *** ** *** ***** ***

** *** **** *** **** *** * *** ** **** ***** **** **** *** *** ***** ****** **** *** **** ** **** ** *** **** **** **** ** ***** ***** * *** *** ***** **** **** **** ** **** * **** ****** **** *** **** ***** ** ****** ** ***** ****** **** ***** ** *** ** *** ***** *** ** ****** *** **

**** **** ** ****** *** **** **** ******* ****** *** ***** ***** ***** ** **** **** **** **** ***** ***** **** ** *** ****** ***** ** **** ** ******* ** *** **** * ******* ** ******* ** **** ***** **** ***** *** **** ** *** ***** **** **** *** *** ** *** ***** **** **** *** *** *** ****** ** **** **** ***** *** * ****** ** ** ****** *** ******** ** **** **** ** **** **** ***** **** ** ** *** *** ****** **** **** ** ***** ** ** ****** ** ***** ***** ** *** **** ***** **** ** ****** ** **** ** ** ** ***** **** ** *** * *** ** ***** **** ** **** *** **** *** *** ****** *** ***** **** ****** ** ***** ***** *** *** ** *** *** ******* **** ** *** ***** ****** **** *** **** **** *** ** ******* *** ***** **** ** ***** *** *** **** **** ***** **** **** ** ***** ** ** ***** **** **** *** **** * **** ****** ***** ** ****** *** ** *** *** ****** *** **** **** ***** *** **** ***** *** ** **** *** ***** **** ** *** **** ** **** *** **** **** *** ** **** ** *** ****** ***** ****** ** **** **** **** *** **** ***** ** **** ***** ** ****** ** ** *** *** **** **** ** **** *** * ***** *** * ** *** ****** *** **** ** **** ** ****** *** *** *** **** ***** **** ** ***** ***** ** ** **** **** ** ***** ** **** *** **** *** ***** *** ****** *** ***** ******* *** *** *** ******** *** **** ** **** **** **** *** ** *** ****** ** ** ***** **** ** ***** ***** ** **** **** ***** ***** ** **** ***** **** ** ** **** ** ****** **** * ** ** ***** **** ** **** **** *** *** ** ** ***** ** ****** ***** * **** ***** ***** ********* **** **** *** ****** *** *** **** *** ** ***** ** ** * ***** **** **** *** ****** *** ***** ***** **** ** ***** ***** **** *** ***** *** **** ** ***** *** *** *** ** ***** ** ** *** **** ** *** ** ***** ***** ***** **** ***** **** ** **** ***** *** ***** **** **** *** *** **** ***** *** **** *** ** *** * **** ***** *** *** ** *** * **** **** **** ** ***** ***** ******** *** ** ***** **** ****** * **** *** *** ** ******* ***** ** **** **** ** *** ** **** *** **** ** *** *** *** * *** **** ** *** *** ******* *** *** ****** * ***** ** ** *** **** *** *** ** **** ** ***** ***** *** ** ***

پاسخ :

من نمیفهمم الان حرف تو چیه؟
من کجا گفتم شرایط مستقل شدن دارم که داری داستان سرایی میکنی؟
در مورد پست شوگر ددی هم وقتی معنی شوخی و جدی رو نمیفهمی
دیگه بحثی نمیمونه

محمد
۲۲ خرداد ۱۰:۲۲
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

**** ****** *** ***** **** ** **** *****

**** *** ** ** **** ***** **** ***** ** ***** *** ****** *** ** *** **** *** **** *** ** *** ***** ***

** ***** ** ** **** **** **** ***** ** **** ** ** ***** **** **** ***** ***** **** ***** ****** *** ** **** *** *** *** * **** * *** ** **** **** **** **** *** *****

****** ** *** *** * ***** **** ** *** **** ** **** *** ** **** ***** *** ****** **** ***** ** ***** **** **** ***** *** ****

** *** **** ****** ***** **** *** **** ****** ***** ** ** **** ****

**** **** *** *** ** ***

پاسخ :

اقا تو خوبی،تو درست میگی!
حله؟
زری ...
۲۷ خرداد ۱۳:۳۰

وای یه سریا یک کامنتای سمی عی میذارن

کلا باید ندیده بریزیشون تو هرزنامه ...

پاسخ :

👍🏻
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
آرشیو مطالب
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان